Начало

Карта

За нас

Начало
"И семето чудно падаше в сърцата
и бързо растеше
за жътва богата."

Маршрути за туризъм:

Богдан

Връх "Богдан" - 1604 м.н.в.

Покорете първенеца на Средна гора. Маршрутът e около три часа. Започва от бул. „Х. Н. Палавеев” на юг, заобикаляте мандрата отляво и по черен път, срещу течението на река Тополница, продължавате в югоизточна посока. След завой на ляво стигате до Гацова чешма. Нагоре, през вековна букова гора достигате до резервата Богдан. Маршрутът продължава към връх Богдан. Не забравяйте да си вземете подходящи дрехи и обувки за планинатa.

Фототуризъм

Осъществете своето пътуване във времето и запечатайте на фотоснимки спомените от Възраждането!

Лютовата къща

Рейница

местност Рейница

Тръгва се по посока гр. Стрелча по асфалтовия път и на 4,5км. се стига до Руския паметник и Грозлекова чешма, които се намират отляво на пътя. След това в ляво се тръгва по черен път и се стига до местността Рейница откъдето при ясно време се открива невероятна панорама към гр. Копривщица, вр. Богдан и вр. Буная, Стара планина и Тракийската низина. Точно на най-високата част има беседка и място за отдих. До обяд от тази местност могат да се правят невероятни снимки. /Този маршрут може да бъде комбиниран с автомобил, понеже е твърде дълъг/.

местност Попадия

Ненчова чешма в Тороман Махала – Райново дере – през прекрасна борова гора до местността Попадия и до телевизионната кула, откъдето се разкрива невероятна гледка към града и Стара планина. След това обратно по черен път до Попска река – водохранилище – минава се над Петровден (огромна поляна ) и се слиза отново до Ненчова чешма.

Меде дере

Сополиви камъни

местност Сополиви камъни - връх Стръмнос

Маршрутът води по асфалтирания път на юг в посока Стрелча. След паметника на Аврелиан (на 5 км от града) пътят се отклонява в югозападна посока към м. Сополивите камъни. Оттам на запад, през открита местност и букова гора стигате до м. Черньови бачии. Надясно от върха, излизате на седловината Шамаците и стигате до м. Чемериките. На север се издига връх Буная (вторият по височина връх в Средна Гора – 1572 м.). На връщане покрай меснтост Черньови бачии и м. Боев шамак за около 1 час стигате до Кривото дърво, 200-годишен плачещ бук, обявен за природна забележителност. По асфалтираният път се връщате до Копривщица (7 км.)

м. Кемера – м. Късо бърдо – р. Меде дере

Отправяте се в посока Стрелча и след 4 км, завивате на изток в посока м. Барикадите. След 2 км. (200 м след Бобева чешма – заслон) пътят се отклонява вдясно през букова гора, сред която ромолят водопадчетата на Бъзьово дере. По пътя, който води на юг, все още личат калдаръмени плочи. Това е старият път за Пловдив, който отвежда до красива поляна – м. Кемера и Меде Дере. Тук ще откриете останки от стар каменен мост. Продължавате през букова гора по стръмен каменист път до м. Късо бърдо. В югоизточна посока, на един час пеша, отстои х. Бунтовна. От Късо бърдо в североизточна посока, през вековна букова гора се спускате отново към долината на Меде дере. Пресичате на две места планинския поток и след около час стигате до Хаджи Вълчовата чешма. По дървено мостче пресичате Меде дере на север и по асфалтирания път край паметника Шестнайсетте (заслон) и Бобева чешма се връщате в Копривщица.